måndag, mars 28, 2005

Vad gör Facket för de arbetslösa?

Jag är personligen bara intresserad av att fortsätta att verka inom Facket,
OM Facket gör något för mig, d.v.s. jag får "valuta för pengarna".
Jag som är en fattig arbetslös, är inte intresserad av att finansiera några fackpampar.
Det är mina korvören och om jag INTE får nåt för dem/om jag inte är nöjd så
agerar jag som en konsument och "röstar med fötterna", går nån annanstans.
Då skänker jag hellre de pengarna till välgörenhet.

Vad gör facket med de medel som fackets arbetslösa medlemmar betalat som medlemsavgifter? Kan facket visa vilka kostnader som man haft på central nivå inom facket för att hävda de arbetslösa medlemmarnas intressen?
Facket har INGA kostnader för löneförhandlingar, strejkkassa m.m. för fackets arbetslösa medlemmar.

Så?