fredag, april 22, 2005

Halloj på skoj Hoj!
Alla Hoppa

Uuuuaaaahhh, nu har jag inte skrivit på bloggen på över en vecka! Ajsing bajsing på mig!
Och senaste inlägget (? post på engelska), som skulle bli så snyggt om
Corinne
Maiers bok
Hej Lättja. Nå jag fixar den "posten" nu.

Varför jag
inte skrivit på bloggen på över en vecka?
Uaah, ööhh - lång story och jag behöver få häcken ur vagnen och fixa ett par ärenden.
Bl.a. så har jag varit lite låg över att AF tvingar in mig på ett nytt vuxendagis! Blä.
MEN! Naturligtvis så återkommer jag och berättar på mitt sedvanliga ordrika sätt
så fort jag hinner, snart, ASAP As Soon As Possible - som di sir över där.

Imorgon ska man ut å cykla, eller åtminstone visa upp liggcykeln, har inte
använt liggcykeln, på ett par månader, så jag får väl pumpa däcken m.m.
Tänkte gå på följande jippo,
Lördag 23 april arrangerar Malmö stad ett cykelevenemang vid Södertull
:




Photon på mig & Liggcykeln. Det första är taget av polaren Claus .
Det andra av antingen Jan-Inge eller Olaf från HPV Syd,
som är en lokalavdelning inom HPV Sverige.


"Cykeln är frihet och frihet är bra"
Gonza Blatteskånskas citat (rubriken ovan) från boken "Berömda människor som cyklat i Malmö" känner nog de flesta cyklister igen sig i. Lördag 23 april arrangerar Malmö stad ett cykelevenemang vid Södertull med invigning av Malmös (Sydsveriges) första cykelbarometer, modevisningar, tävlingar, cykeluppvisningar och utställningar.
Läs mer om cykelevenemanget

Vi vill ge inspiration till att cykla!
Med evenemanget vill vi lyfta fram cyklande som källa till upplevelser genom att visa på cykelns betydelse och mångsidighet.

Dagen inleds med invigningen av en cykelbarometer/cykelpump vid parkeringshuset Anna. Barometern räknar antalet passerande cyklister och den har även en inbyggd cykelpump där man vid behov kan fylla på luft i däcken. Därefter delas Gatukontorets pris Hjuliapriset ut till en cykelbefrämjande insats. Tekniska nämndens ordförande Emmanuel Morfiadakis invigningstalar och delar ut priset.

I en cykelutställning visas allt från sköna cruisers till slimmade racers, tuffa mountainbikes och smarta handikappcyklar. Du kan även se en liggcykel och en 35 tums enhjuling i aktion. Vill du veta mer om liggcykling i Skåne, klicka på länken Liggcyklar:
www.liggister.org/hpvsyd/


Vid två tillfällen under dagen så kan du se trialcyklisten Patrik Björkqvist cyklandes på allt möjligt intill bron på Södertull. För mer information om honom, se länk Trialcykling:
www.pb-trials.com

Vill du läsa mer om detta så gå in på: http://www.malmo.se/cykling