torsdag, juni 02, 2005

Sommar? Cykling/Motion i regnet, SALO och slut på Media bojkotten.

Påbörjade denna post torsdagen den 2 juni, efter en kall och regnig cykeltur.
Blev dock avbuten, så jag fortsätter idag: fredag 10 juni 2005.

Sommar? Cykling/Motion i regnet.
Var ute och cyklade på cykelstigen som löper längs med Ribergsborgs strand.
Det var en regnig och sval dag för att vara i juni, kan väl ha varit max 10 grader.
Ett bra regnställ som andas är guld värt! Det var första gången som jag fick testat
mitt nya regställ ordentligt: ett
O2 Cycling ställ som jag köpt på antingen:
Cyclextreme , tryathletics, eller Walt's bikeshop i Columbia, MO USA.

Detta regnställ gjorde min motions cykeltur njutbar, trots regnet!

-
Cykelstigen längs med Ribban för cirka ett år sen och en solnedgång
plåtad kl:18:34, 2004.02.29.

SALO
Nu så har jag gått med i SALO Sveriges Anställningslösas Landsorganisation,
Hoppas att denna organisation kan göra mer för de arbetslösa än t.ex. facket.
Jag ska själv försöka utvärdera om jag ser SALO som rätt forum för mig och mina
arbetslösa kollegor i det nätverk som vi bildar, om så är fallet, så kommer jag att
rekomendera alla mina kollegor att gå med.

Media bojkotten.
Piratbyrån och Networks United drog igång en bojkottkampanj mot företagen
bakom Antipiratbyrån och svenska IFPI. De gick ut med ut med uppmaningar
till nationell konsumentbojkott under två månader under April och Maj skulle
konsumenterna sluta gå på bio och sluta köpa och hyra film.

Jag stödde denna konsumentbojkott, (utom i början av april då jag råkade köpa
3 VHS -för 25 spänn styck). Väntade dock till Juni med att se Star Wars 3.
Två månader utan att: gå på bio, köpa eller hyra film kändes knepigt.
Men man fick sett gamla TV-program som var inspelade.

Att konsumenterna agerar och protesterar, tycker jag är viktigt och konsument-
bojkotter tror jag är det enda som får företagen att reagera. Först när det börjar
att svida i plånboken så lyssnar företagen på konsumenterna .
Eller? Vad tror du?