onsdag, juni 22, 2005

Tankar om Kommunikation
Säg Vad Du Menar och Mena Vad Du Säger!



Kommunikation är förutsättningen för all lyckad
interaktion,
umgänge,
samarbete och relation mellan människor!!

Var tydlig!
Säg Vad Du Menar och Mena Vad Du Säger!

Vem är Du? - Vem är jag? - Vad vill du? - Vad vill Jag?
FRÅGA! Kommunikation är nyckeln.

-
Ett av skälen att jag skriver detta är att jag har en bekant som säger att hon:
"Hatar den sjuka och skeva människobild" som finns i samhället och i media.
Ändå, så är hon själv ytlig och dömer folk: utifrån deras utséende och
kommenterar gärna om dom är i hennes ögon är fula och feta.
Men då är hon inte en del av lösningen, hon är en del av problemet!
Sorry, men så är det.
-

Du behöver inte dela mina åsikter, men det är bra om du kan respektera dem.

Jag har svårt för:
1. Intolerans
2. Elitism
3. Sexism
4. Brist på Självdistans
5. Manipulativt och Struligt betéende.

Men uppskattar verkligen:
1. Spännande och Äventyrliga människor!
2. Tolerans och Öppenhet
3. Nyfikenhet och Livslust
4. En stark och envis person.
5. "Skinn på näsan" och "JävlarAnamma"

- Detta är MINA åsikter. Gilla eller dela dom om du vill, om inte -är du
välkommen att ge konstruktiv kritik genom att kommentera mina poster/inlägg.
- Om du fortfarande inte gillar mina åsikter och inte har någon konstruktiv kritik
- är du välkommen att bege dig annorstädes. >